Ξαφνικά και εντελώς συμπτωματικά (μόνο έτσι μαθαίνεις με τι ασχολείται η Δημοτική Αρχή στο Ναύπλιο) μάθαμε ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει προκηρύξει διαγωνισμό (αγνώστου είδους !) για την παραχώρηση του χώρου του λιμανιού σε ιδιωτική εταιρεία η οποία θα εγκαταστήσει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ήδη διαρρέει και η ταρίφα της στάθμευσης , η οποία θα είναι 1 € για μια ώρα, 2 € για δύο ώρες και 6 € για όλη την ημέρα!
Μέχρι εδώ όλα σχετικά καλά μπορεί να πει κάποιος καλόπιστος. Το πρόβλημα της στάθμευσης στο λιμάνι της πόλης - το μοναδικό μεγάλο πάρκινγκ που διατίθεται - ειδικά τα σαββατοκύριακα με την έλευση πολλών επισκεπτών, είναι τεράστιο και κάπως πρέπει να μπει μια τάξη αλλά ταυτόχρονα να προκύψουν και σημαντικά έσοδα για το Δήμο. Δεν θα είμαστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία (τουριστική , βλ. Κέρκυρα) πόλη που θα καθιερώνει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Που είναι οι ενστάσεις ? Απλά στην προχειρότητα και στην μυστικότητα της διαδικασίας που προφανώς οδηγεί (και με βάση φήμες) σε υποψίες "λαμογιάς".
Πρώτα πρώτα το θέμα δεν έχει έρθει καν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το αιτιολογικό που μας είπαν χτες είναι ότι το Λιμενικό Ταμείο είναι ανεξάρτητο νομικό πρόσωπο του Δήμου και ενεργεί μόνο του. Το θέμα θα έρθει προς έγκριση στο ΔΣ με το τέλος της διαδικασίας και την ανάδειξη αναδόχου. Στο ερώτημα βέβαια αν ο διαγωνισμός γίνεται με βάση κάποια μελέτη, ποιος τέλος πάντων βάζει κάποιες προδιαγραφές, αντιμετωπίσαμε κλειστά στόματα. Το ίδιο κλειστά ήταν τα στόματα, όταν θέσαμε το ερώτημα, αν ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θάπρεπε να πάρει υπόψη του συγκοινωνιακή μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη (με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ) για το σύνολο του ιστορικού κέντρου της πόλης (και επομένως και του λιμανιού).
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος θα πρέπει να τονίσω ότι δεν μιλάμε για μια κλειστή έκταση ενός στρέμματος όπου θα παρκάρουν 50 αυτοκίνητα, αλλά για όλη την βορειοανατολική παραλία της πόλης, όπου μπορούν με ένα πρόχειρο υπολογισμό να παρκάρουν πάνω από 2.000 οχήματα.
Εκτός από κάποια γενικά ερωτήματα που υπάρχουν εδώ και καιρό, όπως το αν μπορεί ένα εμπορικό και τουριστικό λιμάνι να είναι ταυτόχρονα και το κύριο πάρκινγκ της πόλης (μάλλον για παγκόσμια πρωτοτυπία πρόκειται) είναι προφανές ότι προκύπτουν και άλλα από τον τρόπο που προωθείται το θέμα.
Ήδη διαρρέει και η ταρίφα της στάθμευσης , η οποία θα είναι 1 € για μια ώρα, 2 € για δύο ώρες και 6 € για όλη την ημέρα!
Μέχρι εδώ όλα σχετικά καλά μπορεί να πει κάποιος καλόπιστος. Το πρόβλημα της στάθμευσης στο λιμάνι της πόλης - το μοναδικό μεγάλο πάρκινγκ που διατίθεται - ειδικά τα σαββατοκύριακα με την έλευση πολλών επισκεπτών, είναι τεράστιο και κάπως πρέπει να μπει μια τάξη αλλά ταυτόχρονα να προκύψουν και σημαντικά έσοδα για το Δήμο. Δεν θα είμαστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία (τουριστική , βλ. Κέρκυρα) πόλη που θα καθιερώνει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Που είναι οι ενστάσεις ? Απλά στην προχειρότητα και στην μυστικότητα της διαδικασίας που προφανώς οδηγεί (και με βάση φήμες) σε υποψίες "λαμογιάς".
Πρώτα πρώτα το θέμα δεν έχει έρθει καν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το αιτιολογικό που μας είπαν χτες είναι ότι το Λιμενικό Ταμείο είναι ανεξάρτητο νομικό πρόσωπο του Δήμου και ενεργεί μόνο του. Το θέμα θα έρθει προς έγκριση στο ΔΣ με το τέλος της διαδικασίας και την ανάδειξη αναδόχου. Στο ερώτημα βέβαια αν ο διαγωνισμός γίνεται με βάση κάποια μελέτη, ποιος τέλος πάντων βάζει κάποιες προδιαγραφές, αντιμετωπίσαμε κλειστά στόματα. Το ίδιο κλειστά ήταν τα στόματα, όταν θέσαμε το ερώτημα, αν ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θάπρεπε να πάρει υπόψη του συγκοινωνιακή μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη (με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ) για το σύνολο του ιστορικού κέντρου της πόλης (και επομένως και του λιμανιού).
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος θα πρέπει να τονίσω ότι δεν μιλάμε για μια κλειστή έκταση ενός στρέμματος όπου θα παρκάρουν 50 αυτοκίνητα, αλλά για όλη την βορειοανατολική παραλία της πόλης, όπου μπορούν με ένα πρόχειρο υπολογισμό να παρκάρουν πάνω από 2.000 οχήματα.
Εκτός από κάποια γενικά ερωτήματα που υπάρχουν εδώ και καιρό, όπως το αν μπορεί ένα εμπορικό και τουριστικό λιμάνι να είναι ταυτόχρονα και το κύριο πάρκινγκ της πόλης (μάλλον για παγκόσμια πρωτοτυπία πρόκειται) είναι προφανές ότι προκύπτουν και άλλα από τον τρόπο που προωθείται το θέμα.
- Ποιός θα σχεδιάσει τον αριθμό και τη διάταξη των θέσεων στάθμευσης? Ποιος θα εκτιμήσει τις τιμές στάθμευσης ? ο ίδιος ο ανάδοχος?
- Θα ληφθεί υπόψη η μελέτη ανάπλασης της ανατολικής παραλίας που δεν έχει ολοκληρωθεί? Θα εξασφαλιστούν οι χώροι αθλοπαιδιών και περιπάτου που προβλέπονται σε αυτήν?
- Θα υπάρχει το ίδιο τιμολόγιο τις καθημερινές και τις αργίες? Το χειμώνα και το καλοκαίρι?
- θα υπάρξουν κίνητρα για τους κατοίκους της πόλης (κύρια της παλιάς)? κι αν όχι, δεν πρέπει να γίνει μια μελέτη για το που θα σταθμεύσουν αυτά τα οχήματα, αν δεν θέλουν να μπουν στον ελεγχόμενο χώρο?
- Μήπως η καθιέρωση (ακριβής) ελεγχόμενης στάθμευσης στο λιμάνι επιβαρύνει σημαντικά την ανεξέλεγκτη στάθμευση μέσα στην παλιά πόλη? Μήπως το εγχείρημα θα έπρεπε να συνδυαστεί με ταυτόχρονη απαγόρευση της κυκλοφορίας μέσα στο ιστορικό κέντρο, με ταυτόχρονη ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτων και άλλων εναλλακτικών τρόπων κίνησης (τραινάκι, minibus, άμαξες κλπ) για όλους?
Όλα αυτά τα αναπάντητα ερωτήματα οδηγούν στο προφανές συμπέρασμα ότι για μια ακόμη φορά η Δημοτική Αρχή της πόλης λειτουργεί πρόχειρα , με αδιαφάνεια και φυσικά ερήμην των κατοίκων της, με μοναδικό κίνητρο την απόλυτη υποταγή στη δήθεν τουριστική ανάπτυξη και με διαφαινόμενο αποτέλεσμα τον εύκολο και ανεξέλεγκτο πλουτισμό κάποιων (και όχι βέβαια του ίδιου του Δήμου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου