Ερώτημα: πώς καταφέρνει να πουλά η MIG 20% των μετοχών του ΟΤΕ με τιμή μεγαλύτερη της αγοράς; Πώς γίνεται αυτό το θαύμα στον υποτιθέμενο ελληνικό καπιταλισμό της αγοράς; Με την παραβίαση των κανόνων της ίδιας της αγοράς. Και εδώ ακριβώς βασίζεται η μεγάλη κλοπή σε βάρος του ελληνικού δημοσίου και κατά προέκταση των ελλήνων πολιτών. Το ζήτημα δεν είναι απλά ότι η MIG πουλά «αποκρατικοποιημένες μετοχές» σε έναν τρίτο ως διαμεσολαβητής. Το ζήτημα είναι ότι ουδέποτε η DT θα αγόραζε το 20% των μετοχών του ΟΤΕ από την MIG και μάλιστα σε τιμές ανώτερες της αγοράς, αν δεν συνοδευόντουσαν από προνόμια. Διότι διαφορετικά δεν θα είχε τι να τις κάνει.
H MIG μεταφέρει μετοχές του ΟΤΕ στην DT. Όμως από μόνη της δεν μπορεί να τις μεταφέρει ουσιαστικότερα δικαιώματα, όπως είναι η διοίκηση και η διεύθυνση του ΟΤΕ. Οι οποίες μετοχές που πουλά αποκτούν ιδιαίτερα αξία, μόνο αν το ελληνικό δημόσιο διαβεβαιώσει και συμφωνήσει ότι τα πλέον πολύτιμα αγαθά του ΟΤΕ (διεύθυνση και διοίκηση) θα εκχωρηθούν εξ’ ολοκλήρου, ή έστω επιμέρους στην DT. Δηλαδή αν οι μετοχές που πουλά η MIG συνοδευτούν από ιδιότητες που δεν διαθέτουν αυτές οι μετοχές, αλλά ούτε και η MIG! Με άλλα λόγια, η MIG εξασφαλίζει για τον εαυτό της υπεραξίες και υπερκέρδη χάρη στην εκχώρηση εκ μέρους του δημοσίου δικαιωμάτων στην DT. ‘Η για να το πούμε διαφορετικά, η παραίτηση του δημοσίου από δικαιώματα που διαθέτει και η εκχώρησή τους σε τρίτους, μετατρέπουν τις μετοχές της MIG σε μετοχές ιδιαίτερης κερδοφορίας.
Δεν ξέρω αν οι αναγνώστες κατάλαβαν καλά, αλλά εγώ μένω με ορισμένες απορίες:
Απορία πρώτη: γιατί το δημόσιο δεν διαπραγματεύτηκε απευθείας με την DT, αλλά χρειάστηκε να διαμεσολαβήσει η MIG?
Απορία δεύτερη: εφόσον οι μετοχές της MIG αποκτούν αξία για την DT μόνο στο βαθμό που συνοδεύεται η πώλησή τους με διευθυντικά δικαιώματα που διαθέτει το ελληνικό δημόσιο, γιατί αυτό τα εκχωρεί τσάμπα στην MIG και στην DT. Γιατί δεν τα πουλά ως δικά του αγαθά είτε στην MIG, είτε στην DT (αν υποθέσουμε ότι η πώληση είναι αναγκαία και ωφέλιμη…)? Γιατί, δηλαδή, το δημόσιο αγαθό της διεύθυνσης ενός πολυεθνικού κρατικού κολοσσού εκχωρούνται τσάμπα σε τρίτους, είτε προκειμένου να τα προσθέσουν στην περιουσία που πουλούν, είτε προκειμένου να αποκτήσει αξία η περιουσία που αγοράζουν?
Απορία τρίτη: υπάρχει καμιά άλλη χώρα στον δυτικό κόσμο που εκχωρεί τσάμπα δημόσια αγαθά προκειμένου είτε να αποκτήσει αξία το προϊόν που θέλει να πωλήσει ιδιώτης, είτε να θεωρήσει ο εν δυνάμει αγοραστής «ότι αξίζει τον κόπο» να κάνει την συγκεκριμένη αγορά από τον ιδιώτη και μάλιστα σε τιμή άνω εκείνης της αγοράς? Ας μας αναφέρει η κυβέρνηση μία τέτοια περίπτωση και μάλιστα σε μια περίοδο στην οποία στις ανεπτυγμένες χώρες έκλεισε, πλέον, ο κύκλος των πωλήσεων στρατηγικών δημόσιων επιχειρήσεων.
Απορία τέταρτη: μήπως στην ουσία έχουμε τσάμπα εκχώρηση δημόσιου αγαθού προκειμένου ένας ιδιώτης να κάνει κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και όχι με μια «φυσιολογική» ιδιωτικοποίηση; Μήπως τότε προκύπτουν σοβαρά ηθικά (και πιθανά όχι μόνο) ζητήματα ως προς την διαχείριση δημόσιας περιουσίας;
Περί αποκρατικοποίησης το ψευδές ανάγνωσμα
Τι σημαίνει στα απλά ελληνικά αποκρατικοποίηση? Ότι μια εταιρεία ιδιοκτησίας του δημοσίου εισάγεται προς πώληση στην αγορά των ιδιωτών και εκείνοι αγοράζουν. Δηλαδή, ότι παύει να είναι κρατική περιουσία και μετατρέπεται σε περιουσία ιδιωτών. Στην περίπτωση του ΟΤΕ προκύπτουν πολλαπλά ζητήματα ως προς την λεγόμενη αποκρατικοποίηση – ιδιωτικοποίηση.
Πρώτον, ο ιδιώτης στον οποίο δίνεται η δυνατότητα να κάνει υπερκέρδη μέσω της διασφάλισης δημόσιων αγαθών για την DT, είναι αμφίβολο ότι είναι ιδιώτης και δεν κάνει χρήση χρημάτων που προέρχονται από δημόσιους φορείς και την ηγεσία αραβικής χώρας. Σε μια τέτοια περίπτωση, η αγορά μετοχών του ΟΤΕ από την MIG υπήρξε αγορά μετοχών για λογαριασμό τρίτων, ξένων παραγόντων, δηλαδή, του δημοσίου τρίτης χώρας. Κατά συνέπεια η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε τη δυνατότητα να αποκομίσει ένας τρίτος δημόσιος τομέας, προερχόμενος από τον αραβικό κόσμο, υπερκέρδη χάρη στην τσάμπα εκχώρηση δημόσιων αγαθών του ελληνικού κράτους προς την DT!
Δεύτερον, η DT έχει ως μεγαλύτερο μέτοχο το ίδιο το γερμανικό κράτος το οποίο κατέχει σχεδόν τα 2/5 των μετοχών και ελέγχει τη διοίκησή του. Μάλιστα, για να μην ξεχνιόμαστε, όταν πρόσφατα, κρατικοί φορείς της Ρωσίας προσπάθησαν να κάνουν επιθετικές εξαγορές μετοχών της DT, το γερμανικό κράτος έλαβε όλα τα μέτρα ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια για μια τέτοια προοπτική. Επιπλέον, αντιγράφοντας τους αμερικάνικους νόμους, η γερμανική χρηστιανοδημοκρατία προώθησε νόμο με τον οποίο αφενός προβλεπόταν η ύπαρξη μιας «χρυσής μετοχής» του γερμανικού δημοσίου, επιλογή που δρα αποτρεπτικά για ξένους επενδυτές, και αφετέρου προέβλεψε ότι δεν θα μπορούν οι ξένοι να αγοράζουν μεγάλα πακέτα μετοχών στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων. Στη συνέχεια δε, Γερμανία και Γαλλία, έμμεσα δε και η Ισπανία, ζήτησαν να υπάρχει έλεγχος σε τέτοιες στρατηγικής σημασίας αγορές από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με άλλα λόγια, οι γερμανοί διασφάλισαν τον εαυτό τους από αγορές σε δίκτυα στρατηγικής σημασίας και σε επιχειρήσεις κλειδιά για την οικονομία της χώρας τους. Το σημειώνω αυτό, διότι διάφοροι νεοφιλελεύθεροι μας κάλεσαν να αντιγράψουμε το γερμανικό κράτος, ακόμα και να αποδεχτούμε τις γερμανικές διαδικασίες διοίκησης επιχειρήσεων. Μας κάλεσαν να το αντιγράψουμε προκειμένου να δικαιολογήσουν την όλη ιστορία με τον ΟΤΕ και την DT. Το μόνο, βέβαια, που ξέχασαν να αναφέρουν αυτοί οι νεοφιλελεύθεροι είναι ότι εάν επρόκειτο να γίνει αγορά μεριδίων της DT με τον τρόπο που η τελευταία εισέρχεται στον ΟΤΕ, τότε το γερμανικό κράτος -που τόσο φαίνεται να τους συναρπάζει- θα είχε προ πολλού παρέμβει για να την αποτρέψει και σίγουρα δεν θα είχε παραδώσει την διεύθυνση και διοίκηση της DT σε τρίτους. Συμφωνώ, κατά συνέπεια να αντιγράψουμε τους γερμανούς ως προς τον ΟΤΕ και να ακυρωθούν όλες οι επώδυνες συμφωνίες του ελληνικού κράτους.
Περί τεχνολογίας και πολιτικής στρατηγικής
Με βάση τα πιο πάνω, είναι φανερό ότι η συμμετοχή της DT με αναβαθμισμένες αρμοδιότητες στον ΟΤΕ είναι μια συμμετοχή που διασφαλίστηκε με τα κέρδη μιας εταιρείας στην Ελλάδα που διαχειρίζεται αραβικά λεφτά και με την παράδοση μετοχών και προνομίων σε γερμανική εταιρία δημόσιων αγαθών. Με αυτή την παράδοση, διασφάλισε ο ιδιώτης για λογαριασμό αραβικών κεφαλαίων τα δικά του υπερκέρδη. Ηδη, λοιπόν, από την πρώτη φάση, ουσιαστικά ο ΟΤΕ δεν ιδιωτικοποιήθηκε. Αλλά και στην δεύτερη φάση, τέθηκε υπό την εποπτεία τρίτου κράτους, ιδιοκτήτη της DT. Η τελευταία είναι μια εταιρεία που δεν διαθέτει την πιο σύγχρονη τεχνολογία αιχμής, όπως έχουν, επί παραδείγματι, οι ιαπωνικές ή οι σκανδιναβικές εταιρείες. Εκτός αν κάποιοι δεν πήραν χαμπάρι ότι η γερμανική αγορά θεωρείται σχετικά υποανάπτυκτη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Ιδιαίτερα στον τομέα της παραγωγής, όπου η Siemens δεν άντεξε τον διεθνή ανταγωνισμό σε αυτό τον τομέα και η τεχνολογία της είναι κατά μια γενιά πεπαλαιωμένη, αλλά και όπου η πρωτοπόρος Nokia κλείνει το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσιά της στη Γερμανία. Αλλά και στην οργάνωση και διαχείριση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων δεν μπορεί να θεωρηθεί η χώρα αυτή ούτε καν ως πρότυπό καπιταλισμού σε αντίθεση με τις ΗΠΑ.
Αυτό που είναι γεγονός, είναι ότι η DT δια της επέκτασης στον νότο θέλει να αποκτήσει την κερδοφορία και τις επιρροές του ΟΤΕ. Ο ΟΤΕ γνωρίζουμε, δεν είναι μόνο μια εταιρεία στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα ως προς το εσωτερικό της χώρας. Ταυτόχρονα διέθετε και διαθέτει ισχυρή επιρροή και επιχειρηματικές ιδιοκτησίες στον άμεσο γεωγραφικό – γεωστρατηγικό μας περίγυρο. Η παράδοση της διεύθυνσης του ΟΤΕ σε τρίτο κράτος, σημαίνει και υποχώρηση της ελληνικής στρατηγικής διασύνδεσης και επιρροής στη βαλκανική. Σημαίνει παραπέρα υποχώρηση των δυνατοτήτων της Ελλάδας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και μετατροπής ενός τομέα αιχμής, όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες σε παράρτημα τρίτου κράτους! Εύγε, λοιπόν, στην Κυβέρνηση! Μένει σταθερά στη γραμμή περιορισμού των χωρητικοτήτων και δυνατοτήτων της χώρας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης!
Δημοσιεύθυκε στην Αξία του Σαββάτου 5/4/08
H MIG μεταφέρει μετοχές του ΟΤΕ στην DT. Όμως από μόνη της δεν μπορεί να τις μεταφέρει ουσιαστικότερα δικαιώματα, όπως είναι η διοίκηση και η διεύθυνση του ΟΤΕ. Οι οποίες μετοχές που πουλά αποκτούν ιδιαίτερα αξία, μόνο αν το ελληνικό δημόσιο διαβεβαιώσει και συμφωνήσει ότι τα πλέον πολύτιμα αγαθά του ΟΤΕ (διεύθυνση και διοίκηση) θα εκχωρηθούν εξ’ ολοκλήρου, ή έστω επιμέρους στην DT. Δηλαδή αν οι μετοχές που πουλά η MIG συνοδευτούν από ιδιότητες που δεν διαθέτουν αυτές οι μετοχές, αλλά ούτε και η MIG! Με άλλα λόγια, η MIG εξασφαλίζει για τον εαυτό της υπεραξίες και υπερκέρδη χάρη στην εκχώρηση εκ μέρους του δημοσίου δικαιωμάτων στην DT. ‘Η για να το πούμε διαφορετικά, η παραίτηση του δημοσίου από δικαιώματα που διαθέτει και η εκχώρησή τους σε τρίτους, μετατρέπουν τις μετοχές της MIG σε μετοχές ιδιαίτερης κερδοφορίας.
Δεν ξέρω αν οι αναγνώστες κατάλαβαν καλά, αλλά εγώ μένω με ορισμένες απορίες:
Απορία πρώτη: γιατί το δημόσιο δεν διαπραγματεύτηκε απευθείας με την DT, αλλά χρειάστηκε να διαμεσολαβήσει η MIG?
Απορία δεύτερη: εφόσον οι μετοχές της MIG αποκτούν αξία για την DT μόνο στο βαθμό που συνοδεύεται η πώλησή τους με διευθυντικά δικαιώματα που διαθέτει το ελληνικό δημόσιο, γιατί αυτό τα εκχωρεί τσάμπα στην MIG και στην DT. Γιατί δεν τα πουλά ως δικά του αγαθά είτε στην MIG, είτε στην DT (αν υποθέσουμε ότι η πώληση είναι αναγκαία και ωφέλιμη…)? Γιατί, δηλαδή, το δημόσιο αγαθό της διεύθυνσης ενός πολυεθνικού κρατικού κολοσσού εκχωρούνται τσάμπα σε τρίτους, είτε προκειμένου να τα προσθέσουν στην περιουσία που πουλούν, είτε προκειμένου να αποκτήσει αξία η περιουσία που αγοράζουν?
Απορία τρίτη: υπάρχει καμιά άλλη χώρα στον δυτικό κόσμο που εκχωρεί τσάμπα δημόσια αγαθά προκειμένου είτε να αποκτήσει αξία το προϊόν που θέλει να πωλήσει ιδιώτης, είτε να θεωρήσει ο εν δυνάμει αγοραστής «ότι αξίζει τον κόπο» να κάνει την συγκεκριμένη αγορά από τον ιδιώτη και μάλιστα σε τιμή άνω εκείνης της αγοράς? Ας μας αναφέρει η κυβέρνηση μία τέτοια περίπτωση και μάλιστα σε μια περίοδο στην οποία στις ανεπτυγμένες χώρες έκλεισε, πλέον, ο κύκλος των πωλήσεων στρατηγικών δημόσιων επιχειρήσεων.
Απορία τέταρτη: μήπως στην ουσία έχουμε τσάμπα εκχώρηση δημόσιου αγαθού προκειμένου ένας ιδιώτης να κάνει κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και όχι με μια «φυσιολογική» ιδιωτικοποίηση; Μήπως τότε προκύπτουν σοβαρά ηθικά (και πιθανά όχι μόνο) ζητήματα ως προς την διαχείριση δημόσιας περιουσίας;
Περί αποκρατικοποίησης το ψευδές ανάγνωσμα
Τι σημαίνει στα απλά ελληνικά αποκρατικοποίηση? Ότι μια εταιρεία ιδιοκτησίας του δημοσίου εισάγεται προς πώληση στην αγορά των ιδιωτών και εκείνοι αγοράζουν. Δηλαδή, ότι παύει να είναι κρατική περιουσία και μετατρέπεται σε περιουσία ιδιωτών. Στην περίπτωση του ΟΤΕ προκύπτουν πολλαπλά ζητήματα ως προς την λεγόμενη αποκρατικοποίηση – ιδιωτικοποίηση.
Πρώτον, ο ιδιώτης στον οποίο δίνεται η δυνατότητα να κάνει υπερκέρδη μέσω της διασφάλισης δημόσιων αγαθών για την DT, είναι αμφίβολο ότι είναι ιδιώτης και δεν κάνει χρήση χρημάτων που προέρχονται από δημόσιους φορείς και την ηγεσία αραβικής χώρας. Σε μια τέτοια περίπτωση, η αγορά μετοχών του ΟΤΕ από την MIG υπήρξε αγορά μετοχών για λογαριασμό τρίτων, ξένων παραγόντων, δηλαδή, του δημοσίου τρίτης χώρας. Κατά συνέπεια η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε τη δυνατότητα να αποκομίσει ένας τρίτος δημόσιος τομέας, προερχόμενος από τον αραβικό κόσμο, υπερκέρδη χάρη στην τσάμπα εκχώρηση δημόσιων αγαθών του ελληνικού κράτους προς την DT!
Δεύτερον, η DT έχει ως μεγαλύτερο μέτοχο το ίδιο το γερμανικό κράτος το οποίο κατέχει σχεδόν τα 2/5 των μετοχών και ελέγχει τη διοίκησή του. Μάλιστα, για να μην ξεχνιόμαστε, όταν πρόσφατα, κρατικοί φορείς της Ρωσίας προσπάθησαν να κάνουν επιθετικές εξαγορές μετοχών της DT, το γερμανικό κράτος έλαβε όλα τα μέτρα ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια για μια τέτοια προοπτική. Επιπλέον, αντιγράφοντας τους αμερικάνικους νόμους, η γερμανική χρηστιανοδημοκρατία προώθησε νόμο με τον οποίο αφενός προβλεπόταν η ύπαρξη μιας «χρυσής μετοχής» του γερμανικού δημοσίου, επιλογή που δρα αποτρεπτικά για ξένους επενδυτές, και αφετέρου προέβλεψε ότι δεν θα μπορούν οι ξένοι να αγοράζουν μεγάλα πακέτα μετοχών στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων. Στη συνέχεια δε, Γερμανία και Γαλλία, έμμεσα δε και η Ισπανία, ζήτησαν να υπάρχει έλεγχος σε τέτοιες στρατηγικής σημασίας αγορές από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με άλλα λόγια, οι γερμανοί διασφάλισαν τον εαυτό τους από αγορές σε δίκτυα στρατηγικής σημασίας και σε επιχειρήσεις κλειδιά για την οικονομία της χώρας τους. Το σημειώνω αυτό, διότι διάφοροι νεοφιλελεύθεροι μας κάλεσαν να αντιγράψουμε το γερμανικό κράτος, ακόμα και να αποδεχτούμε τις γερμανικές διαδικασίες διοίκησης επιχειρήσεων. Μας κάλεσαν να το αντιγράψουμε προκειμένου να δικαιολογήσουν την όλη ιστορία με τον ΟΤΕ και την DT. Το μόνο, βέβαια, που ξέχασαν να αναφέρουν αυτοί οι νεοφιλελεύθεροι είναι ότι εάν επρόκειτο να γίνει αγορά μεριδίων της DT με τον τρόπο που η τελευταία εισέρχεται στον ΟΤΕ, τότε το γερμανικό κράτος -που τόσο φαίνεται να τους συναρπάζει- θα είχε προ πολλού παρέμβει για να την αποτρέψει και σίγουρα δεν θα είχε παραδώσει την διεύθυνση και διοίκηση της DT σε τρίτους. Συμφωνώ, κατά συνέπεια να αντιγράψουμε τους γερμανούς ως προς τον ΟΤΕ και να ακυρωθούν όλες οι επώδυνες συμφωνίες του ελληνικού κράτους.
Περί τεχνολογίας και πολιτικής στρατηγικής
Με βάση τα πιο πάνω, είναι φανερό ότι η συμμετοχή της DT με αναβαθμισμένες αρμοδιότητες στον ΟΤΕ είναι μια συμμετοχή που διασφαλίστηκε με τα κέρδη μιας εταιρείας στην Ελλάδα που διαχειρίζεται αραβικά λεφτά και με την παράδοση μετοχών και προνομίων σε γερμανική εταιρία δημόσιων αγαθών. Με αυτή την παράδοση, διασφάλισε ο ιδιώτης για λογαριασμό αραβικών κεφαλαίων τα δικά του υπερκέρδη. Ηδη, λοιπόν, από την πρώτη φάση, ουσιαστικά ο ΟΤΕ δεν ιδιωτικοποιήθηκε. Αλλά και στην δεύτερη φάση, τέθηκε υπό την εποπτεία τρίτου κράτους, ιδιοκτήτη της DT. Η τελευταία είναι μια εταιρεία που δεν διαθέτει την πιο σύγχρονη τεχνολογία αιχμής, όπως έχουν, επί παραδείγματι, οι ιαπωνικές ή οι σκανδιναβικές εταιρείες. Εκτός αν κάποιοι δεν πήραν χαμπάρι ότι η γερμανική αγορά θεωρείται σχετικά υποανάπτυκτη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Ιδιαίτερα στον τομέα της παραγωγής, όπου η Siemens δεν άντεξε τον διεθνή ανταγωνισμό σε αυτό τον τομέα και η τεχνολογία της είναι κατά μια γενιά πεπαλαιωμένη, αλλά και όπου η πρωτοπόρος Nokia κλείνει το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσιά της στη Γερμανία. Αλλά και στην οργάνωση και διαχείριση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων δεν μπορεί να θεωρηθεί η χώρα αυτή ούτε καν ως πρότυπό καπιταλισμού σε αντίθεση με τις ΗΠΑ.
Αυτό που είναι γεγονός, είναι ότι η DT δια της επέκτασης στον νότο θέλει να αποκτήσει την κερδοφορία και τις επιρροές του ΟΤΕ. Ο ΟΤΕ γνωρίζουμε, δεν είναι μόνο μια εταιρεία στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα ως προς το εσωτερικό της χώρας. Ταυτόχρονα διέθετε και διαθέτει ισχυρή επιρροή και επιχειρηματικές ιδιοκτησίες στον άμεσο γεωγραφικό – γεωστρατηγικό μας περίγυρο. Η παράδοση της διεύθυνσης του ΟΤΕ σε τρίτο κράτος, σημαίνει και υποχώρηση της ελληνικής στρατηγικής διασύνδεσης και επιρροής στη βαλκανική. Σημαίνει παραπέρα υποχώρηση των δυνατοτήτων της Ελλάδας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και μετατροπής ενός τομέα αιχμής, όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες σε παράρτημα τρίτου κράτους! Εύγε, λοιπόν, στην Κυβέρνηση! Μένει σταθερά στη γραμμή περιορισμού των χωρητικοτήτων και δυνατοτήτων της χώρας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης!
Δημοσιεύθυκε στην Αξία του Σαββάτου 5/4/08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου