25 Ιουν 2008

Στα Ναύπλιο και το Άργος θα κάνουμε τίποτα για το ποδήλατο?


Το χθεσινό ρεπορτάζ των Νέων για το ποδήλατο σε Ευρωπαϊκές αλλά και Ελληνικές πόλεις με γέμισε πάλι μελαγχολία για την πόλη μας, το Ναύπλιο, και τη ευρύτερη περιοχή. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, όπως φαίνεται και παραπάνω, αλλά δεν δείχνουν να συγκινούν ούτε στο ελάχιστο τις τοπικές αρχές.

Ήθελα να ήξερα πως είναι δυνατόν να τα καταφέρνουν πόλεις σαν τη Λάρισα, την Καρδίτσα, το Μεσολόγγι, ακόμη και την Κω και να μην τα καταφέρνει το Ναύπλιο και το Άργος και η ευρύτερη περιοχή.

Δεν καταλαβαίνω γιατί φτιάξαμε πρόσφατα νέο οδικό άξονα προς τη Ν.Κίο κατά μήκος της παραλίας και δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε και έναν ποδηλατόδρομο μέσα σε μια εξαιρετική διαδρομή που περνάει μέσα από προστατευόμενο υδροβιότοπο.

Δεν καταλαβαίνω γιατί στον οδικό άξονα που συνδέει το Άργος με το Ναύπλιο, που είναι πλέον ένας κατ' εξοχήν εμπορικός δρόμος με ταχύτητα 50 χιλιόμετρα, δεν μπορούμε να φτιάξουμε ποδηλατόδρομο και από τις δύο πλευρές, που θα εξυπηρετεί πολλούς που εργάζονται σε αυτό το δρόμο αλλά, προπάντων πολλούς μαθητές, που πηγαίνουν στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία (και στο άμεσο μέλλον και στο Πανεπιστήμιο) κατά μήκος του δρόμου.

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ίδιο δεν μπορεί να συμβεί και στο δρόμο ΄Αργους - Μηκυνών και Αργους - Νέας Κίου. Δύο διαδρομές που επίσης λατρεύουν οι τουρίστες, αλλά και πολλοί κάτοικοι του Αργους που κατεβαίνουν στην παραλία τώρα το καλοκαίρι.

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ίδιο δεν μπορεί να γίνει από Ναύπλιο προς Δρέπανο και Ασίνη!

Όλες αυτές οι διαδρομές δεν ξεπερνούν τα 10 χιλιόμετρα η καθεμιά, αποστάσεις ιδανικές για ποδήλατο, τουλάχιστον από όσα λένε οι ειδικοί και δείχνει η ευρωπαϊκή εμπειρία.

Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορούμε να βγάλουμε τελείως το αυτοκίνητο από το ιστορικό κέντρο του Ναυπλίου και να "παραδόσουμε" αποκλειστικά την πόλη στο ποδήλατο. Γιατί δεν μπορούμε να συνδέσουμε επιτέλους τα σχολικά συγκροτήματα της πόλης (κατά προτεραιότητα) με ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά μας να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο τους και να μην παρατηρείται το φαινόμενο του μποτιλιαρίσματος στις 8 το πρωί και στις 2 το μεσημερι έξω απο τα σχολεία, το άδειασμα των δημοσίων υπηρεσιών, τραπεζών και γραφείων, το ουσιαστικό σταμάτημα δηλαδή της λειτουργίας μιας ολόκληρης πόλης, διότι όλοι εμείς οι γονείς πρέπει να πάμε να πάρουμε τα παιδιά μας από το σχολείο!

Και δεν είπα τίποτα για επιβάρυνση του περιβάλλοντος αλλά και της τσέπης του κάθε πολίτη απο την ακριβή βενζίνη. Και θυμίζω ότι μιλάω για μια πόλη με διάμετρο 2-3 χιλιόμετρα το πολύ και κατά 95% επίπεδη!

Οι δημοτικοί μας άρχοντες, αντί να αναλώνονται σε συζητήσεις και παζάρια για τον Καποδίστρια ΙΙ (τα μηνύματα που πήρα από το πρόσφατο συνέδριο της ΤΕΔΚ ήταν απογοητευτικά), αντί να ψάχνουν τρόπους να διευκολύνουν το αυτοκίνητο και το παρκάρισμα στις πόλεις, αντί να ανέχονται κάθε είδους αυθαιρεσία στην κυκλοφορία, αντί να φαρδαίνουν δρόμους έτσι χωρίς πρόγραμμα, αντί να φτιάχνουν μαϊμού πεζοδρόμια του μισού μέτρου, ας το καταλάβουν : η προτεραιότητα στον πεζό και το ποδήλατο είναι η μόνη διέξοδος για μια ανθρώπινη πόλη! Πόσο μάλλον όταν αυτή είναι (ή θέλει να είναι) και τουριστική!

Δεν υπάρχουν σχόλια: