6 Μαρ 2009

Σύσταση ... κατ' αρχήν


...προς όλους αυτούς που τον τελευταίο καιρό (πάλι) ασχολούνται έμμεσα ή άμεσα με τα social media και εξ αυτού και με την blogoσφαιρα:

Αφήστε τους πολίτες - bloggers να διαχειριστούν μόνοι τους και μεταξύ τους αυτό που πρέπει και γουστάρουν να κάνουν στο διαδίκτυο. Μην τους μπλέκετε με επιχειρηματικά, δημοσιογραφικά, πολιτικά και κομματικά συμφέροντα. Μην επιχειρείτε να τους χειραγωγήσετε με διάφορους πονηρούς και μη τρόπους δήθεν δεοντολογίας ή δήθεν συμμετοχικότητας. Μην βάζετε ταμπέλες, μην κατηγοριοποιείτε, μην κατατάσσετε! Μην διαστρεβλώνετε θέσεις και απόψεις, μην απαξιώνετε πρωτοβουλίες.
Όσοι προσπαθούν τα παραπάνω, ακόμη κι αν έχουν αγαθές προθέσεις και είναι υπερβολικά αφελείς (και τέτοιοι είναι ελάχιστοι), είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα στα μάτια των πολιτών και θα απαξιωθούν στην blogoκοινωνία. Λογικές του "συμμετέχω - συμμετέχεις - αποφασίζω" είναι μη αποδεκτές στην κοινωνία του διαδικτύου!

Καταλάβετε επιτέλους ότι το "κοινωνικό διαδίκτυο" μπορεί να γίνει και στην Ελλάδα το ισχυρότερο όπλο για την δημοκρατική ΑΛΛΑΓΗ και τις ουσιαστικές ανατροπές που απαιτούνται στην κοινωνία, μόνο αν αφεθούν οι πολίτες του διαδικτύου να δράσουν ελεύθερα, χωρίς κανόνες, πάτρονες και προαπαιτούμενα, με μόνες προϋποθέσεις, την αμφίδρομη επικοινωνία και τον μεταξύ τους διάλογο, πράγματα που εξ ορισμού και εκ κατασκευής εγγυάται από μόνο του το διαδίκτυο.
Λίνκς δε βάζω, ονόματα δε λέω, πρακτικές δεν αναφέρω, αλλά ...μεταξύ μας καταλαβαινόμαστε ! Σχετικές ειδήσεις μπορεί να διαβάσει κανείς και σήμερα. Φυσικά, αν χρειαστεί, θα επανέλθω με ... διευθύνσεις και ονόματα!

2 σχόλια:

Στάθης Χαϊκάλης είπε...

stefan,
όπως σου υποσχέθηκα, διάβασα το παραπάνω post... Απολύτως σεβαστές οι θέσεις σου. Αν μας δοθεί η ευκαιρία να το συζητήσουμε, μπορεί να εκκινούμε από διαφορετικές αφετηρίες, ίσως να έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις.
Για παράδειγμα, εγώ θεωρώ ότι δεν νοείται δημοκρατία και ζωντάνια στο Διαδίκτυο και τα social media, αν δεν συμμετέχουν αυτό που στην επικοινωνία λενε brands, δηλ εταιρείες, συγκεκριμένα προΪόντα, ΜΚΟ, Οργανισμοί (πχ κρατικοί όπως το ΙΚΑ) και πολιτικοί (είναι και αυτοί brands με την ευρύτερη έννοια...
Βεβαίως, βεβαίως να συμμετέχουν με όνομα και επώνυμο, ανοιχτά και με κανόνες... (Δες τι πάθανε στις ΗΠΑ αυτοί που παραβίασαν τους κανόνες)...Για να διαλεχθούν και όχι να χειραγωγήσουν.

stefan είπε...

@Στάθη Χαϊκάλη
συμφωνούμε απόλυτα! ο καθένας πρέπει και μπορεί να συμμετέχει ισότιμα με όλους τους άλλους. αυτή είναι η δημοκρατία του διαδικτύου.