16 Οκτ 2009

Μερικά απλά πράγματα για το λιμάνι.

Το τι ακούγεται τις τελευταίες ώρες για το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας ! Θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα τα οποία εμπεριέχουν και κάποιες προτάσεις.
  • Ακούμε για "ξεπούλημα" του λιμανιού. Το σωστό είναι ότι "νοικιάζεται"  κατά μια έννοια για χρήση μία (και στο μέλλον δύο) προβλήτα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, από τις τρεις που διαθέτει το λιμάνι. Και λιμάνι δεν είναι μόνο οι τρεις αυτές προβλήτες, είναι και το επιβατικό και τουριστικό λιμάνι.
  • Ακούμε για "μονοπώλιο". Το σωστό είναι ότι στο χώρο θα δραστηριοποιούνται ανταγωνιστικά δύο φορείς παροχής υπηρεσιών : Ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ (Cosco). Το "ανταγωνιστικά" είναι αυτό που αρνούνται να δεχτούν οι συντεχνίες του λιμανιού ( δηλαδή θέλουν να διατηρήσουν το δικό τους προηγούμενο "μονοπώλιο" και όχι να προσπαθήσουν να προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες από την Cosco-ΣΕΠ), είναι αυτό που προσπαθεί να βελτιώσει υπέρ των συμφερόντων του ΟΛΠ η παρούσα κυβέρνηση. 
  • Ακούμε για "αποικιοκρατική" συμφωνία. Αλήθεια ποια αποικιοκρατική συμφωνία προβλέπει κατασκευή τρίτου προβλήτα με ίδια έξοδα, αποζημειώσεις 200.000 ευρώ για εθελουσία έξοδο, 1.000 νέες θέσεις εργασίας και εξασφάλιση σε αυτές θέσεων για παιδιά ήδη εργαζομένων? Και αυτά όμως τα δεδομένα για τους εργαζόμενους προσπαθεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο η παρούσα κυβέρνηση.
  • Στην συμφωνία υπάρχουν όντως σημεία και δικλείδες, κύρια σε ζητήματα φοροαπαλλαγών και συνεργασίας μέσα στο λιμάνι που ευνοούν προκλητικά την Cosco. Και αυτά τα σημεία είναι στόχος επαναδιαπραγμάτευσης για την νέα κυβέρνηση.
  • Ακούγονται στον αέρα και από ανευθυνοϋπεύθυνους πολλά για τα έσοδα του ΟΛΠ και τις αμοιβές των λιμενεργατών. Εγώ θα ήθελα από μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται την διαφάνεια παντού, να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα (διαδίκτυο) τους ισολογισμούς της τελευταίας 5ετίας του ΟΛΠ και τις μισθολογικές καταστάσεις των λιμενεργατών. Για να δούμε τελικά τι ισχύει : άδικα διαβάλλουν κάποιοι τους εργαζόμενους ή όντως στο λιμάνι υπάρχει εδώ και χρόνια μια συντεχνιακή αριστοκρατία, σαν αυτές που ξέρουμε ότι υπήρξαν (και ίσως υπάρχουν  ακόμη) σε πολλές ΔΕΚΟ?
  • Θα ήθελα επίσης, για να βγουν πιο σωστά συμπεράσματα, να  δημοσιοποιηθεί ένας συγκριτικός πίνακας ο οποίος να μας δείχνει πόσο κόστιζε η φορτοεκφόρτωση ενός container στον ΟΛΠ  και πόσο σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης (Αμστερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) αλλά και του κόσμου. Για να έχουμε μια σαφή εικόνα του κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός τόσο μέσα στο λιμάνι του Πειραιά όσο και σε σχέση με άλλα μεγάλα λιμάνια.
  • Τέλος πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η στάση τόσο της ΝΔ όσο και των ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στο λιμάνι ενέχει σαφώς πολιτικές σκοπιμότητες. Σε μια απεργία που ξεκίνησε πριν τις εκλογές (1/10/09) αλλά που καθυστέρησε (γιατί αλήθεια ?) κάμποσους μήνες απέναντι σε μια κυβέρνηση που εξ αρχής είχε εκφράσει τη διαφωνία της με το περιεχόμενο της σύμβασης και είχε δεσμευτεί για την επαναδιαπραγμάτευση, αλλά που δεν έχει ευθύνη για αυτήν, δεν μπορεί κανείς παρά να διακρίνει πολιτικό παιχνίδι. Όσο δε αφορά υποψήφιους βουλευτές του νυν κυβερνώντος κόμματος οι οποίοι προεκλογικά ... μοίραζαν λαγούς με πετραχήλια, να ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να αλλάξει άμεσα ο εκλογικός νόμος.

9 σχόλια:

Argos είπε...

θεωρώ ότι κατά βάση έχεις δίκιο, αλλά από την άλλη δεν το έχω ψάξει το θέμα για να έχω μια ολοκληρωμένη άποψη. Στο τέλος, γράφεις :
"...Όσο δε αφορά υποψήφιους βουλευτές του νυν κυβερνώντος κόμματος οι οποίοι προεκλογικά ... μοίραζαν λαγούς με πετραχήλια, να ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να αλλάξει άμεσα ο εκλογικός νόμος."
Ψάχνοντας βρήκα στον Πάνο αυτό.
Έχεις κάποιο σχόλιο;

stefan είπε...

@Argos
το λινκ δεν δουλευει!

stefan είπε...

@Argos
Αν εννοείς το βίντεο με τις δηλώσεις ΓΑΠ τον Απρίλιο του 2008, θα πω πως επι της ουσίας δε λέει τίποτα διαφορετικό από αυτό που λέω εγώ σήμερα. Με μια διαφορά όμως: η κυβέρνηση σήμερα μιλάει επι μιας συμφωνίας που είναι νόμος του κράτους και που θέλει να την βελτιώσει, ενώ τότε ο ΓΑΠ μιλούσε ούτε καν για μια συμφωνία, αλλά για προθέσεις (που διοχετεύονταν μέσω διαρροών) της κυβέρνησης της ΝΔ να ιδιωτικοποιήσει τον ΟΛΠ. Και αυτό τότε δεν είχε πάρει καν τη μορφή μιας συμφωνίας, αλλά υπήρχαν προτάσεις για εισοδο του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο, όπως ήταν γενικά και αόριστα γνωστό το ενδιαφέρον των Κινέζων (και όχι μόνο) για τα λιμάνια Πειραια και Θεσσαλονίκης.

Argos είπε...

Ναι αυτό εννοώ (http://panosz.wordpress.com/2009/10/16/gap-31/).

Δηλαδή η άποψη που υπάρχει τώρα είναι ότι η συμφωνία ήταν γενικά προς όφελος του ελληνικού δημοσίου και απλά μένει να επανεξεταστούν κάποια από τα προνόμια που δίνονται στην Cosco.
Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω διαμορφώσει ακόμα γνώμη οπότε απλά "αγοράζω".
Επίσης, αν ισχύει αυτό που λές " ...1.000 νέες θέσεις εργασίας και εξασφάλιση σε αυτές θέσεων για παιδιά ήδη εργαζομένων?" δεν θα πρέπει να επανεξεταστεί και αυτό; Είναι αξιοκρατικό να κληρονομούνται θέσεις; Να υπάρχει μοριοδότηση με βάσει τους γονείς σου;

stefan είπε...

@Argos
Η ουσία αυτών που λέω εγω είναι η εξής: Διαφάνεια δε λέτε?
Ωραία :
1. την ισχύουσα συμφωνία ελεύθερα στο διαδίκτυο.
2. Τα σημεία εκείνα της συμφωνίας που κατά τη γνώμη κυβέρησης και άλλων εμπλεκομένων χρήζουν βελτίωσης.
3. τους 5 τελευταίους ισολογισμούς του ΟΛΠ
4. Τις μισθοδοτικές καταστάσεις των λιμενεργατών
5. ένα πίνακα τιμών κόστους φορτοεκφόρτωσης ανα container σε Πειραια και Amsterdam.

Θέλω να πω ότι τα πράγματα για την κρίση των πολιτών μπορεί πολύ γρήγορα να γίνουν πολύ απλά. Μέχρι στιγμής ακούμε φήμες, μπούρδες και ανευθυνότητες. Και προσπαθείς εσύ να αγοράσεις από μένα και τούμπαλιν.
Περιμένω την πρώτη κυβέρνηση εν Ελλάδι πο θα τολμήσει να κάνει την πολιτική απλή και κατανοητή στον πολίτη και να επιδιώξει την όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική κρίση του.
Δεν το βλέπω ακόμη!

Argos είπε...

Δεν πουλάς, τσάμοπα στήθηκα στην ουρά :-)
Δίκιο έχεις και εγώ αυτό περιμένω, αλλά δεν το βλέπω. Δεν νομίζω ότι βολεύει σε πολλούς (όπου και αν βρίσκονται) η πολύ δημοκρατία.

Ανώνυμος είπε...

Αρχίσατε κιόλας τα " παπατζίδικα";
Άλλα λέγατε πριν τις εκλογές....
τι έχει να γίνει παρα πέρα...
Ελπιζω να βρεθούν οι δυνάμεις που θα μας γλυτώσουν...

citizen είπε...

Μερικές σκεψεις για το θεμα του λιμανιου.
α)Συμφωνα με τις μισθολογικες καταστασεις που ειχαν δημοσιευθει επι Κεφαλογιαννη- και μπορειτε να τις βρειτε στο σχετικο αρθρο του CAPITAL.GR χθες- οι μικτες αποδοχες τους το 2004 κιμαινοταν μεταξυ 110.000-135.000 ευρω.
Μπορει καποιος να μου απαντησει πως γινεται δημοσιος υπαλληλος - γιατι το 80% των εργαζομενων στον ΟΛΠ ειναι τετοιοι- να εχει αποδοχες- και μαλιστα με τη σιγουρια του δημοσιου -
μεγαλυτερες απο τον ιδιωτικο τομεα ?
απο

isatsitna είπε...

Ένας σχολιασμός της ανάρτησης υπάρχει στο μπλογκ:
http://aristerosxima.blogspot.com/2009/10/blog-post_8024.html