23 Ιουλ 2007

Ο προαστιακός έφτασε στο Κιάτο...και στο Ναύπλιο τον διώχνουμε.

Τον τελευταίο καιρό δυναμώνουν οι φωνές που ζητούν την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αργολίδα, στις Μυκήνες, στο Άργος και το Ναύπλιο. Παρά τα λάθη που έγιναν τα τελευταία χρόνια, με κορυφαίο την σπατάλη εκατομμυρίων Ευρώ για την επισκευή (και όχι την αναβάθμιση όπως γίνεται προς Πάτρα) της γραμμής του Τρικούπη, το θέμα παραμένει ανοιχτό και υποστηρίζεται από πολλούς τοπικούς φορείς, ως μια διέξοδος από την μεγάλη επιβάρυνση που δέχεται η Αργολίδα (κυρίως τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού) σε ΙΧ αυτοκίνητα και το τεράστιο πρόβλημα κυκλοφορίας και στάθμευσης που αντιμετωπίζει κύρια η πόλη του Ναυπλίου.

Όμως οι "προύχοντες" του Νομού και της πόλης περί άλλα τυρβάζουν. Όχι απλά αδιαφορούν για το θέμα, αλλά επεξεργάζονται και αποσπασματικά μέτρα ή λαμβάνουν αποφάσεις που μάλλον αποδυναμώνουν,παρά ενισχύουν, το αίτημα των κατοίκων.

Δύο πρόσφατα τέτοια παραδείγματα είναι τα εξής :

1. Το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ναυπλίου προωθεί με απόλυτα αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς προηγούμενη κυκλοφοριακή μελέτη κύρια για το τμήμα της Παλιάς Πόλης, τη δημιουργία ελεγχόμενης στάθμευσης στο λιμάνι (ναι καλά διαβάσατε, στο λιμάνι !!!) του Ναυπλίου. Και με βάση τα όσα διαρρέουν, η σύμβαση με τον ιδιώτη θα είναι εξαιρετικά επωφελής για τον ίδιο, ιδιαίτερα επιβαρυντική για τους χρήστες και με μηδενικό ανταποδοτικό όφελος για τον Δήμο. Με μια λέξη "λαμογιά" άνευ προηγουμένου με εξασφαλισμένο το μεγάλο κέρδος για κάποιους λίγους και την οικονομική επιβάρυνση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Ένα ενδιαφέρον άρθρο για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε σήμερα εδώ.

2. Στην πρόσφατη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης αποφασίστηκε η δημιουργία Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού στην άκρη της πόλης, στα όρια με το Δήμο Ν.Τίρυνθας και η κατάργηση (για δεύτερη φορά τα τελευταία 20χρόνια) του σταθμού μέσα στην πόλη και συγκεκριμένα αυτή τη φορά στο λιμάνι. Ναι πάλι λιμάνι, καλά διαβάσατε. Συνδυάστε το τώρα με την προηγούμενη μεθόδευση για το πάρκιγκ και θα καταλάβετε το μέγεθος της "κομπίνας" και το "κοντόφθαλμο" ορισμένων μπρος στο εύκολο και σίγουρο κέρδος!

Στην ουσία η απόφαση αυτή βάζει κατά τη γνώμη μου ταφόπλακα στο θέμα του προαστιακού για το Ναύπλιο. Κανείς δεν πρόκειται να πάει εκεί να πάρει το τραίνο (απόσταση 2,5 χλμ από την πόλη) ούτε να ανεχτεί την "τιμωρία" των αλλεπάλληλων μετεπιβιβάσεων σε λεωφορεία ή ταξί κλπ. Αλλά και παραπέρα ακυρώνεται και η μελλοντική δυνατότητα το τραίνο αυτό να μπορεί να παίξει και ένα ρόλο τοπικού προαστιακού της προς ενοποίηση στο άμεσο μέλλον περιοχής Αργους-Ναυπλίου.

Αντί να σχεδιάσουν ένα μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ σε εκείνο το σημείο στα βορειοδυτικά όρια του Δήμου (Τίρυνθα) και να ζητήσουν πύκνωση των τοπικών τουλάχιστον σιδηροδρομικών δρομολογίων ώστε να μπαίνει ο κόσμος μέσα στο Ναύπλιο, αποφεύγοντας τον αυτοκινητιστικό στραγγαλισμό του, ζητάνε να στραγγαλίσουν την μόνη βιώσιμη εναλλακτική λύση και δυνατότητα που έχουν για να αντιμετωπίσουν αυτήν την εξέλιξη στο μέλλον, που θα δώσει τη χαριστική βολή στην (τουριστική κύρια) ανάπτυξη του Ναυπλίου!

Θεωρώ πως πρέπει άμεσα σαν πολίτες να αντιδράσουμε και να ξεκινήσουμε μια μεγάλη καμπάνια για το θέμα του προαστιακού στην περιοχή μας , σε συνδυασμό με άλλα θέματα όπως αυτό της απαγόρευσης της κυκλοφορίας και της στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο της πόλης, των ποδηλατοδρόμων, του απεγκλωβισμού του λιμανιού από τα αυτοκίνητα και του καθορισμού της (όποιας) χρήσης του ως τουριστικού ή εμπορικού, της δημιουργίας μαρίνας κλπ.

Αλλιώς τα συντεχνιακά μικροσυμφέροντα θα οδηγήσουν με απίστευτη τσαπατσουλιά (αλλά και εύκολο κέρδος) την πόλη στον απόλυτο στραγγαλισμό.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εχεις πολυ μεγαλο δικιο αλλα που θα το βρεις.
μπραβο και καλο κουραγιο.
γρηγορησ
υγ. εκανα φανταρος στο ναυπλιο και ξερω - παρεπιμπτοντως αναλογα προβληματα αντιμετωπιζει(;)ολη η ελλαδα, "εις οιωνος αριστος αμυνεσθαι περι παρτης"

Ανώνυμος είπε...

΄Εχετε απόλυτο δίκιο!Είναι τουλάχιστον φαιδρό να δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ τόσο από κοινοτικά κονδύλια όσο και από εθνικούς πόρους για την απλή βελτίωση της μετρικής γραμμής του ...Τρικούπη αντί των έργων εκείνων της κατασκευής κανονικού εύρους σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει την Κόρινθο(όπου έφτασε ο προαστιακός) με την πόλη του Ναυπλίου, μία απο τις ομορφότερες, ιστορικότερες και πλέον τουριστικότερες πόλεις ολόκληρης της χώρας μας!