... και όχι μόνο.
Εντελώς αιφνιδιαστικά οι εταιρείες που ανέλαβαν με παραχώρηση την κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, προέβησαν σε αυξήσεις των διοδίων που υπερβαίνουν όχι απλά κάθε λογικό επιχείρημα, αλλά κάθε φαντασία!
Έτσι στο τμήμα Κόρινθος -Τρίπολη, που χρησιμοποιώ τακτικά, το κόστος των διοδίων ανέβηκε από 2,00 σε 2,90 ευρώ (!!) από σήμερα, δηλαδή αύξηση 45%. Η εταιρεία ΜΩΡΕΑΣ ΑΕ, η οποία έχει εγκατασταθεί εδώ και τουλάχιστον 6 μήνες στο εργοτάξιο , φρόντισε έντεχνα τις τελευταίες μέρες πριν την ανακοίνωση της αύξησης να κάνει αισθητή την παρουσία της στο δρόμο, με περιπολίες δήθεν των αυτοκινήτων της και με φυλλάδια που μοίραζαν οι υπάλληλοι στα διόδια με τίτλο "κάτι αλλάζει στην Πελοπόννησο".
Και μπορεί η εμπειρία της Αττικής Οδού να είναι τελικά θετική για τους πολίτες (κατά τη γνώμη μου η Αττική Οδός είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που προσεγγίζει τα ευρωπαϊκά στάνταρντ), αλλά αυτό το προνόμιο να εισπράττεις έσοδα πριν ρίξεις έστω και μια τσαπιά στο δρόμο, δεν έχει ξαναγίνει. Φανταστείτε δηλαδή να πλήρωναν οι Αθηναίοι διόδια στην Αθήνα τα δέκα χρόνια πριν την κατασκευή της Αττικής Οδού!
Και μιλάμε για δρόμους - εθνικές οδούς, ειδικά στην Πελοπόννησο, με σοβαρότατα προβλήματα και αποκαρδιωτικό αριθμό ατυχημάτων σε καθημερινή βάση, ο οποίος οφείλεται κύρια στις κακοτεχνίες του δρόμου. Ακόμη και το κομμάτι Τρίπολη -Καλαμάτα, που είναι ένας αυτοκινητόδρομος που κατασκευάστηκε την τελευταία δεκαετία, παρουσιάζει τεράστια προβλήματα με κορυφαίο την πλήρη αστοχία της κατασκευής στην περιοχή της Τσακώνας, ένα έργο το οποίο κατασκευάστηκε το 2000 και κατέρρευσε το 2003, και τώρα το Ελληνικό Δημόσιο θα ξαναπληρώσει να ξανακατασκευαστεί !!
Υπάρχουν και άλλα περίεργα σε αυτές τις συμβάσεις παραχώρησης όπως το εξαιρετικά sic που αναφέρει παλιότερα και ο φίλος Δημήτρης Στέφωσης, ότι " η σύμβαση για την κατασκευή και παραχώρηση του οδικού άξονα Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Λεύκτρου - Σπάρτης, η οποία κατατέθηκε εχθές στο Κοινοβούλιο από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., προβλέπει τη δυνατότητα επιπλέον κρατικής επιδότησης έως και €131 εκατ. (sic!), εφόσον το έργο δεν είναι επαρκώς κερδοφόρο για τον παραχωρησιούχο! ". Δηλαδή με απλά λόγια εγώ ο εργολάβος έκανα τους υπολογισμούς μου όταν έδινα προσφορά, αλλά μπορεί να έπεσα και λίγο έξω, οπότε το καλόκαρδο κράτος (δηλαδή εμείς οι φορολογούμενοι) θα με βοηθήσει να μην ... πεθάνω της πείνας.
Κανείς φυσικά δεν σκέφτηκε , ότι μπορεί να συμβεί και το αντίθετο, δηλαδή η κερδοφορία να ξεπεράσει τις προβλέψεις Σουφλιά - Νταβατζήδων! Αλήθεια προβλέπεται στην σύμβαση σε αυτή την περίπτωση μείωση των διοδίων, προς όφελος των πολιτών? Όπως συνέβη για παράδειγμα σχετικά πρόσφατα στη Γέφυρα Δανίας - Σουηδίας?
2 σχόλια:
Από τα ΣΔΙΤ τελικά ποιος ωφελείται, δεν μπορώ να καταλάβω?
Και δεν εννοώ γενικά σαν θεσμός (με το οποίο συμφωνώ σαν έννοια), αλλά με τον τρόπο που εφαρμόζονται στην Ελλάδα.
Οι μηχανικοί πλέον δεν έχουν καμία υπόσταση στα ΣΔΙΤ, μόνο οι τράπεζες. Οι εργολάβοι μικρής και μεσαίας κλίμακας, πέρνουν πλέον μόνο υπεργολαβίες γίνονται και αυτοί υπάλληλοι εμμέσως.
....
Άνοδος έως και 50% στα διόδια, πριν καν ξεκινήσει οτιδήποτε!!!
Καλά κάνεις και το αναφέρεις, γιατί πέρασε και αυτό στα αζήτητα, όπως και πολλά άλλα.
PS. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ επιβαρύνει εμμέσως και το ασφαλιστικό των Μηχανικών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
@matrix
στο blog μου θα βρεις και παλιότερα κείμενα για τα ΣΔΙΤ. Συμφωνώ μαζί σου.
Ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία της σχέσης του ασφαλιστικού των Μηχανικών με τα ΣΔΙτ. Θα ηταν ενδιαφέρον ένα τέτοιο άρθρο.
Δημοσίευση σχολίου