25 Αυγ 2010

Μπάτσος με 18,5 ... Περιβαλλοντολόγος με 0,9 !!!

Η είδηση που άκουσα πριν λίγο με συγκλόνισε. Μαθητής εισήχθη σε ΤΕΙ με μέσο όρο βαθμολογίας 0,9! Κάτω από τη μονάδα! Και το ακόμη χειρότερο : Η σχολή στην οποία εισήχθη είναι το ΤΕΙ Περιβάλλοντος της Κοζάνης! Άκουσα επίσης ότι έπεσαν οι βάσεις στις παιδαγωγικές και τα πολυτεχνεία και ανέβηκαν στις φιλοσοφικές και την... Αστυνομία! 

Δεν ξέρω τι να πω. Στην Ελλάδα του 2010 για να γίνεις μπάτσος πρέπει να είσαι αριστούχος, ενώ για το περιβάλλον δεν υπάρχει και ...το φοβερό ενδιαφέρον. Ήθελα νάξερα σε ποια "βιώσιμη πόλη" θα κυκλοφορούν αυτοί οι "αριστούχοι μπάτσοι" μετά από μερικά χρόνια?

Τώρα φυσικά θα πει κανείς : "Μα τι λες? Δεν καταλαβαίνεις ότι το φτωχόπαιδο από την επαρχία, θέλει να ξεφύγει (αν δεν το "σπρώχνει" ο αφελής γονιός του) από τη μιζέρια και να έρθει στην πρωτεύουσα ή στην μεγάλη πόλη να σπουδάσει? Και τι καλύτερο από μια σχολή που θα τον πληρώνουν από την πρώτη μέρα των σπουδών του - κι έτσι δεν θα επιβαρύνει και την οικογένεια του - χώρια η σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση?"

Μάλιστα! Οκ. Να γίνουμε λοιπόν όλοι μπάτσοι! Αξιωματικοί! Πυροσβέστες! Και όσοι έχουμε και κάποια λεφτουδάκια, ας γίνουμε φιλόλογοι, δάσκαλοι, κάτι τέλος πάντων που θα μας διορίσει στο δημόσιο! Γιατροί και δικηγόροι γίνονται μόνο των πλουσίων πρωτευουσιάνων τα παιδιά! Εμείς οι επαρχιώτες δεν είμαστε για αυτά. Εμείς μια σχολίτσα και μετά ένα ρουσφετάκι απο τον τοπικό βουλευτή που μας έχει ανάγκη και μια θεσούλα, έστω με σύμβαση! Θα το παλέψουμε μετά για μονιμοποίηση!

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα της ελληνικής περιφέρειας που πεθαίνει. Ευθύνες? Πολλές και σε πολλούς! Ευθύνες πρώτα από όλα στο κράτος που έριξε πολλά λεφτά τα τελευταία 30 χρόνια στον αγροτικό κόσμο χωρίς ποτέ να ελέγξει που πήγαν και χωρίς να κάνει το πιο σημαντικό : να καθοδηγήσει σωστά για τον εκσυγχρονισμό της γεωργίας. Και σήμερα απλά ενταφιάζει την ελληνική γεωργία που δεν έχει κανένα μέλλον. Ή την αφήνει έρμαιο της εκτός σχεδίου δόμησης και της αυθαιρεσίας.

Ευθύνες στον ίδιο τον αγροτικό κόσμο, που "έφαγε" πολύ χρήμα 30 χρόνια τώρα, έφτιαξε με τα δανεικά τα σπίτια και τα αυτοκίνητα, έφυγε στην ουσία απο τα χωράφια και τα άφησε στους αλλοδαπούς, πληρώνοντας τους συχνά ακριβά. Διέλυσε τους συνεταιρισμούς και ανέχτηκε τους μεσάζοντες αεριτζήδες. Και το χειρότερο : απέκτησε και μικροαστική νοοτροπία και δεν προσπάθησε να κρατήσει τη νεολαία στα πάτρια εδάφη παρά την έσπρωχνε στην πόλη και το εύκολο βόλεμα. Και αφού πήγαν όλα στραβά, και αφού πίστεψε τα τελευταία χρόνια πως η νέα καλλιέργεια των "μαιζονετών" θα φέρει πάλι χρήμα, τώρα που έσκασε και αυτή η φούσκα, ψάχνεται και τσιμπάει στα φωτοβολταϊκά! Κι όταν θα δει κι αυτη τη φούσκα να σκάει οσονούπω, πάλι θα κλαίγεται και θα στέλνει το παιδί στην Αθήνα να γίνει μπάτσος.

Ευθύνες και σε όλους εμάς, στην κοινωνία που δεν εννοούμε να αποφασίζουμε πώς θα προχωρήσουμε σα λαός. Σαν χώρα. Τι θα παράγουμε? Τι θα είμαστε τα επόμενα 100 χρόνια? Προς τα που πάμε? Πόσους γιατρούς, δικηγόρους και μπάτσους θα φτιάξουμε ακόμη? Πότε θα ασχοληθούμε σοβαρά με το περιβάλλον? Πότε θα ενδιαφερθούμε για την πόλη που ζούμε? Για το τι αύριο προσφέρουμε στα παιδιά μας?

Δεν ξέρω! Βαρέθηκα τόσα χρόνια να τα γράφω! Βαρέθηκα στην κυριολεξία! Και κάθε χρόνο τέτοια μέρα ... πάλι τα ίδια! Και τώρα που το σκέφτομαι, ίσως αυτό να  είναι μια λύση! Να κλείσουμε όλα τα άλλα πανεπιστήμια και να ανοίξουμε παντού "μπατσοσχολές", να βγάζουμε μόνο μπάτσους. Και να γίνουμε η "μπατσοχώρα της Ευρώπης". Να μας αναθέσει η Ε.Ε. τη συνολική φύλαξή της. Να καταργηθούν όλες οι άλλες αστυνομίες και να υπάρχει μόνο η ελληνική. Με 5.000.000 μπάτσους για όλη την Ευρώπη! Ίσως τότε να προκόψουμε πραγματικά! 

Γιατί όσο και να μας "φυλάνε" οι άλλοι μυαλό δε θα βάλουμε.

14 σχόλια:

tzonakos είπε...

Εγω πάλι αναρωτιέμαι πιο πολύ τι σόϊ περιβαλλοντολόγος θα βγει κάποιος με τόσο χαμηλή βαθμολογία, που δείχνει άνθρωπο που παίζει να ξέρει μόλις τη μισή προπαίδεια και θα γράφει εκθέσεις σε τέλεια ... γκρίκλις.

Λουκάς Σταμέλλος είπε...

Ας μη ξεχνάμε μερικά βασικά, τα οποία εξηγούν όλα αυτά τα φαινόμενα και τα κάνουν απολύτως κατανοητά:

1ον: Ο βαθμός των πανελλαδικών δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Είναι αστείο να αποδίδουμε δήθεν αγραμματοσύνη σε ένα παιδί που τελείωσε - με επιτυχία - 12 χρόνια σχολείο, βασιζόμενοι απλά και μόνον στον (εν πολλοίς, τυχαίο) βαθμό από μία και μοναδική εξέταση.

2ον: Οι «βάσεις» (όρια εισαγωγής) διαμορφώνονται από την σχέση προσφοράς-ζήτησης και όχι από την «ποιότητα» των διαγωνιζομένων, αφού οι τελευταίοι επιχειρούν να μπουν σε πλέον της μιας σχολές.

3ον: Ξεχνάμε την τρέχουσα κοινωνικοοικονομική συγκυρία, κατά την οποία σαφώς και, εν όψει κοινωνικής αστάθειας λόγω ξαναμοιράσματος της οικονομικής πίτας, το κράτος και οι μηχανισμοί του αναβαθμίζουν τις δυνάμεις καταστολής, τις κάνουν πιό ελκυστικές ως «επάγγελμα» και τις καθιστούν προνομιακό χώρο, μιας και βασίζονται πάνω τους.

4ον: Μιλάμε πάντα για μια περιφερειακή υπο-οικονομία της ευρωπαϊκής, η οποία βρίσκεται υπό κατάρρευση, άσχετα τί διαδίδουν - καθησυχάζοντες - οι άρχοντες. Οι μόνες προοπτικές (μέσω του επιβεβλημένου «μονοδρόμου») είναι πιό φτηνή, «ανταγωνιστική», εργασία. Άρα, ξεχάστε τις επενδύσεις σε πιό «περίπλοκους» τομείς για το άμεσο μέλλον.

Μεταφέρω πάντα την εικόνα όπως την διαμορφώνουν οι (ιεροί, κατά κάποιους) «νόμοι της αγοράς».

spallantzas είπε...

@Ποτμο
Σύντροφε ! Τη γ****με κοινώς! ;)

Ανώνυμος είπε...

Ποιά η διαφορά μπάτσου και Αστυνομικού ;

spallantzas είπε...

@ανώνυμο
έλα ! πες κανα καλό να γελάσουμε!

Ανώνυμος είπε...

ΕΣΥ ΡΕ ΕΞΥΠΝΑΚΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ;

spallantzas είπε...

@ανώνυμο
Γιατί όταν μπήκα εγώ στο πολυτεχνείο λέξεις όπως περιβάλλον, εκπομπές αερίων, υπερθέρμανση πλανήτη, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ήταν άγνωστες.

orthologistis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
orthologistis είπε...

το προβλημα μας ειναι οτι οι αστυνομικεσ σχολες εχουν μεγαλυτερη ζητηση και βαση εισαγωγης απο οτι οι περιβαντολογικες ή΄οτι εχουν απαξιωθει τελειως τα πτυχεια των ΑΕΙ??γιατι εκει κατα την γνωμη μου πρεπει να εστιασουμε!! το μεγαλυτερο εγκλημα που γινεται αυτην την στιγμη ειναι η εξισωση των κολεγιων με τα δημοσια πανεπιστημια και των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ!!! ενας φοιτητης για παραδειγμα που τελειωνει σημερα στους πολιτικους μηχανικους του πολυτεχνειου με βαση εισαγωγης το 18.800 εχει ακριβως τα ιδια εργασιακα δικαιωματα (βαζει τις ιδιες υπογραφες)με εναν που τελειωσε ΤΕΙ δομικων εργων με βαση εισαγωγης το 14.300!!... γιατι μετα μας φαινεται παραξενο που τα παιδια στρεφονται στισ αστυνομικες σχολες στις οποιες εκτος του οτι εχουν σιγουρη επαγγελματικη αποκατασταση πληρωνονται για το πτυχειο που τελικα εβγαλαν!!!!!!!.........

ΔρΒαγγέλης είπε...

Γιατί τέτοια απαξίωση για τους αστυνόμους;Αρχικά,με 18,5 βγαίνεις αστυνόμος και όχι αστυφύλακας και η σχολή είναι ΑΕΙ,οπότε έχει την ίδια αξία με το Πολυτεχνείο,το Μαθηματικό,το Φυσικό,την Ευελπίδων.Γιατί δεν συγκρίνεις τον Πολιτικό μηχανικό με τον περιβαλλοντολόγο;Ο Πολιτικός μηχανίκος θέλει 19 και ο Περιβαλλοντολόγος 0,9.Αν δεν κάνω λάθος μπετατζίδες τους λένε τα άλλα τμήματα του Πολυτεχνείου.Τελικά,δεν είναι ο περιβαντολλόγος και η χρησιμότητα του στην κοινωνία το θέμα,είναι το κόμπλεξ σας με τους "μπάτσους".Και τα "επαρχιωτάκια" δεν τα στέλνουν για "μπάτσους",τα στέλνουν και για μαθηματικούς και για φιλόλογους,αλλά απ' ότι κατάλαβα το άρθρο έχει γραφτεί από άτομο κομπλεξικό που προσπάθει να βγάλει το κόμπλεξ του μέσω ενώς κειμένου το οποίο έχει κατά τον πλείστον μονοδιάστατες αποψεις και δεν αφήνει περιθώρια στην ανάπτυξη της σκέψης των αναγνωστών...

spallantzas είπε...

@ΔρΒαγγέλη Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Καλή Χρονιά σας εύχομαι.

Ανώνυμος είπε...

Έτσι....!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Φίλε, ειλικρινά προτιμάς αστυνομικούς του 18,5 ή αστυνομικούς του 0,9;

Ανώνυμος είπε...

Βλεπω και εμας που εισαχθηκαμε με 14-15 σε αντιστοιχο ΑΕΙ ποσες θεσεις εργασιας υπαρχουν διαθεσιμες...αδικο δεν εχεις για την βιωσιμοτητα της κοινωνιας και την αναγκη να δινετε ιδιαιτερη προσοχη σε εναν τοσο ευαισθητο τομεα..αλλα κατι η προσωπικη βιωσιμοτητα συν οτι εχουν δωσει οοολα!!! τα δικαιωματα στους μηχανικους δεν ενθαρρυνει κανεναν να επιλεγει πλεον αυτον τον τομεα.