Ειλικρινά δεν γνώριζα ότι υπήρχε εκκλησία μέσα στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου. Τουλάχιστον δεν υπήρχε όταν εγώ σπούδαζα στο Πολυτεχνείο. Έτσι ξαφνιάστηκα όταν άκουσα για το χτεσινό επεισόδιο, ανήμερα της εορτής των Τριών Ιεραρχών (για όσους δεν ασχολούνται με αυτά τα θέματα οι Tρεις Ιεράρχες είναι οι προστάτες άγιοι της εκπαίδευσης.)
Η ενημέρωση μου από τα τηλεοπτικά ΜΜΕ - έτσι όπως τo παρουσίασαν - με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι κάποιοι “γνωστοί -άγνωστοι” δημιούργησαν τα συνήθη γνωστά επεισόδια. Η δε καταδίκη από όλους ανεξαιρέτως του γεγονότος δεν μου άφηνε περιθώρια αμφισβήτησης.
Ήταν όμως έτσι; Μια φράση που αναφέρθηκε σε όλα τα δελτία με παραξένεψε. “Οι φοιτητές” λέει “ζήτησαν τη διακοπή της λειτουργίας”. Ήταν δυνατόν και για ποιο λόγο;
Η αλήθεια φυσικά ήταν …κάπως διαφορετική. Οι φοιτητές ήταν στο προαύλιο και φώναζαν συνθήματα για την παιδεία και κάποιοι καθηγητές που ήταν μέσα, βγήκαν και τους ζήτησαν να αποχωρήσουν, κάτι που τελικά μετά από λίγο και έγινε.
Ερώτημα πρώτο : Ποιος απαγορεύει στον οποιοδήποτε να διαδηλώσει και να διαμαρτυρηθεί; Απαγορεύεται το συνέρχεσθαι στην πλατεία Μητροπόλεως ή στην οδό Σκουφά, μπροστά στον ‘Αγιο Διονύσιο; Τότε γιατί απαγορεύεται στους φοιτητές, μέσα στο χώρο του Πανεπιστημίου;
Ερώτημα δεύτερο : Από πότε κύριε Καλέ η “άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων” είναι θεμελιωδέστερη από την ελευθερία διακίνησης ιδεών; Και ποιος εμπόδισε την πρώτη; Κι επειδή ήρθε ο λόγος για ελευθερίες… Ποιος είναι ο εμπνευστής της εγκυκλίου που ισχύει στη μέση εκπαίδευση, ότι αν δεν πάει ένας μαθητής στη λειτουργία των Τριών Ιεραρχών (για μια ώρα) θα πάρει 7 ώρες αδικαιολόγητη απουσία; Αυτό δεν είναι στέρηση ελευθερίας;
Ερώτημα τρίτο: Πού τους είδατε τους “βανδαλισμούς” κύριε Ευθυμίου και τους καταδικάσατε κατά τον κάθετο αυτόν τρόπο; Και όσο για την ελευθερία του “θρησκεύεσθαι”, αυτή η ελευθερία επέβαλε την ανέγερση ναού μέσα στον πανεπιστημιακό χώρο; Γιατί δεν χτίζουμε και ένα τζαμί στου Ζωγράφου μέσα στην Πολυτεχνειούπολη; Τόση άπλα έχει… Όλοι πιπιλίζετε την καραμέλα της προσέλκυσης ξένων φοιτητών στα ΑΕΙ μας. Εκτός κι αν εννοείτε ότι θα τους προσηλυτίσουμε στην Ορθοδοξία!
Ερώτημα τέταρτο: Για τα “πλανεμένα παιδιά” έχετε και εσείς σημαντική ευθύνη Σεβασμιότατε. Πού ήταν αλήθεια η “ευαισθησία” σας όταν κάποια άλλα “πλανεμένα παιδιά” έκαιγαν βιβλία έξω από βιβλιοπωλεία; Αλήθεια, ποια είναι η θέση σας για την αναθεώρηση του άρθρου 16; Μήπως περιμένετε σιωπηλά τις εξελίξεις για να μας πασάρετε τα εκκλησιαστικά “μη κερδοσκοπικά” χριστιανικά πανεπιστήμια; Με τα λεφτά των πιστών και με “ολίγες φοροαπαλλαγές” από τις φιλικές σας κυβερνήσεις;
Ερώτημα πέμπτο και τελευταίο, προς όλους: Γιατί ενώ ομονοείτε στην αναθεώρηση του άρθρου 16, χαρακτηρίζοντας το αναχρονιστικό και - κάποιοι από εσάς - και κατάλοιπο του εμφυλίου, δεν λέτε κουβέντα για την απαράδεκτη παράγραφο 2 του άρθρου 16 που αναφέρεται στην “ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης” ως στόχο της παιδείας; Σας έχει “πλανέψει” όλους ο Σεβασμιότατος; Μόνον στα ιδιωτικά ΑΕΙ περιορίζετε τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας μας; Οι παπάδες, κύριοι της αντιπολίτευσης, που θεωρούν την πανεπιστημιούπολη βιλαέτι τους και προσφέρουν συγχώρηση στους φοιτητές μέσα στην ίδια την πανεπιστημιούπολη, δεν σας φαίνονται αναχρονιστικοί;
Φυσικά όλα τα παραπάνω ερωτήματα είναι ρητορικά και ένας αφελής μόνο θα περίμενε απαντήσεις. Είναι όμως σημαντικό να κατανοούμε σαν πολίτες την προσπάθεια παραπληροφόρησης και το τι κρύβεται πίσω από ασυνάρτητες κορώνες περί ελευθερίας και δημοκρατίας.
Ο στόχος είναι ο ίδιος και η μεθοδολογία συστηματική και επαναλαμβανόμενη. Κάποιοι έχουν βάλει σκοπό να περιορίσουν δημοκρατικές ελευθερίες και ατομικά δικαιώματα των πολιτών με κάθε πρόσφορο μέσο, είτε αυτό λέγεται υποκλοπές, είτε κάμερες, είτε απαγόρευση διαδηλώσεων, είτε άσυλο, είτε ακόμη και ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και δυστυχώς και κάποιοι άλλοι τους σιγοντάρουν είτε ανοιχτά είτε σιωπώντας.
Πρώτη δημοσίευση : diablog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου